Inte inloggad (Logga In)

Kategorier

Vanilla 1.1.3 är en produkt av Lussumo. Mer Information (på engelska): Dokumentation, Community Support.

Hoppa till navigeringen

Välkommen, gäst!

Vill du ansluta dig till diskussionerna? Om du har ett konto, logga in nu.

Har du inte något konto, ansök om ett nu.

• CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime6 Feb 2008
     permanentlänk
    Det diskuteras ganska lite på forumet för tillfället och jag tror ingen tagit upp Idrotten i Dorotea tidigare så nu är det dax!

Det går fint för herrarna i Innebandyserien. I helgen spelade dom oavgort mot dom som ligger 2:a i serien Bra gjort!!

Korpens volleybollserie är i full gång. 5 lag är anmälda.

Skidbacken har nyss öppnat så nu är det bara att åka.

På lördag startar VM i skidskytte i Östersund. Hoppas att många passar på att åka dit och titta & heja på Ferry och dom andra.

Skidspåret är upptrampat och många är ute och tränar inför vasaloppet.

/Jan-Åke P
    • CommentAuthorJanne
    • CommentTime7 Feb 2008
     permanentlänk
    Roligt när någon börjar skriva lite här. Det här ämnet kanske intresserar flera. Det är toppen att innebandyn går bra och som jag förstått det så är det både unga och lite äldre som samsas på plan. En stor eloge till de "gamla gubbarna" som dragit igång några veteraner på isbanan och sett till att vi fått både bra is linjer och att bås m.m. är på gång. På lördag drar det ihop sig till stordrabbning mellan gamla hockeyhjältar uppe på isbanan.
    Man blir glad då det äntligen är aktivitet i slaombacken igen, men är det verkligen så lite intresse att man bara håller öppet 2 dar i veckan??????? Hur är det förresten med alla föreningar, ligger verksamheten nere? Är intresset svagt eller är det annat som fattas? Jag vet att det är många undommar som tränar hockey på annan ort, synd att inte underlaget finns här i Dorotea. Jag har många funderingar men slutar här. Hoppas det finns många som har funderingar och förslag på hur vi skall få lite mera aktivitet i Dorotea så vi kan behålla och utveckla de anläggningar vi har. Eller??
    Janne
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime8 Feb 2008
     permanentlänk
    Hur är formen på hockeyspelarna? Blir det storvinst på lördag ?
    • CommentAuthorJanne
    • CommentTime8 Feb 2008
     permanentlänk
    Enligt "gubbarna" själva så skall dom sopa banan med Åselespelarna. De är taggade till tusen och har tränat flitigt. Skall bli sevärt.
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime12 Feb 2008
     permanentlänk
    Jag har nyss varit på första skidträningen för säsongen på Björnvallen. Det var en hel del barn på plats. Roligt! På torsdag är nästa gång./Jan-Å
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime1 Dec 2008
     permanentlänk
    Jag vill bara skriva en rad om att sporthallen är bokad den 31 januari 2009 för en volleybollturnering så börja att fixa lag. Vi börjar klockan 10.00 på morgonen och håller på hela dagen. Minst en dam på plan. Annonsering om detta kommer så småningom. Även grannbyarna Åsele och Vilhelmina är välkomna!/Jan-ÅKe
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime24 Feb 2009
     permanentlänk
    Skulle det gå att ordna skidskyttemål på björnvallen på något vis? Är det någon som skulle vara intresserad av att kunna prova på skidskytte? Det finns ju en del personer som hållit på med skidskytte i Dorotea./Jan-Åke P
    • CommentAuthorcabante
    • CommentTime1 May 2009 ändrad
     permanentlänk
    MMA - Världens snabbast växande sport!
    Kom träna, vi kör tisdagar 18:30-20:30 , torsdagar 18:00-20:30 , lördagar 12-14. Vi håller till på MB nere i D-salen.
    Vet du inte vad det är, Google is your friend.

Vi, 4oz Dorotea MMA Klubb, är en undersektion till Dorotea IF. För lite mer info samt hemsida med forum surfa in på www.4oz.se

Vi ses!

/Andreas Petersson "cabante" (ledare för 4oz)
  1.  permanentlänk
    Medlemmar ur Dorotea Ridklubb var på en intressant kurs som handlade om natural horsemanship fredagen den 22 maj i Storuman på deras ridklubb. Den kände hästhanteraren Sven Forsström som bl.a. skrivit många böcker i just detta ämne.
    Vissa av deltagarna hade även med sig sin egna häst och fick träna på hans metoder som handlar om att ledarskap och dominans på ett nytt sätt.
    Väldigt intressant kurs.
    Kursen är på 5 delar. Det kommer en uppföljare på denna första träff redan i augusti och det är en stor fördel om man var med denna första gång.
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime1 Jun 2009 ändrad
     permanentlänk
    Nu är det dax att samlas inför årets St Olavslopp mellan Trondheim och Östersund den 8-11 juli. Gamla som nya St Olavslöpare önskas välkomna på DIF´s kansli klockan 18.00 Söndag den 14 juni. Mvh Jan-Åke
    http://www.st-olavsloppet.se
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime6 Jul 2009
     permanentlänk
    I morgon är det dax igen för 4:e året i rad att springa St Olavsloppet.
    Klockan 08:15 går starten på onsdag morgon. Följ våra resultat på http://www.st-olavsloppet.se Vi har startnummer 45 (Dorotea IF)
    Men jag ska även försöka att skriva en rad i forumet. Mvh Jan-Åke Persson
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime8 Jul 2009
     permanentlänk
    Nu har starten just gått. Alexander Jakobsson springer första sträckan för Dorotea.
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime8 Jul 2009
     permanentlänk
    Klockan 16:18 gick vi i mål i Åre ca 8 h och 3 min vilket är 12 min snabbare än förra året. Alla har kämpat oerhört bra. Nu ska vi till stugorna och basta för att få upp värmen. Det har regnat hela dagen. Ha det!
    • CommentAuthorRan
    • CommentTime8 Jul 2009 ändrad
     permanentlänk
    heja på !! imorgon är ni 15 min snabbare. Hälsa alla!! Var hittar man resultaten, är det under listor eller?
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime9 Jul 2009
     permanentlänk
    Hej igen! Faktiskt så putsade vi förra årets tid med ca 15 min. Idag var en riktigt bra dag får jag fick äran att cykla och serva våra löpare. Vi klättrade en placering till plats 40. Snittiden per km från Östersund är 4 min och 17 sek. Vilket jag anser är grymt bra. /Vi synS!
    • CommentAuthorRan
    • CommentTime9 Jul 2009
     permanentlänk
    Toppen! Då tar vi in 2 min till imorgon! Vad jag kan se är ni på plats 38 efter två dagar. Jag blir svettig av att tänka på er. Kör på!
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime10 Jul 2009
     permanentlänk
    Idag sprang vi in i Norge med högsta fart. Dagen har gått över förväntan trots kraftigt regn och några trötta ben. Nu sitter vi på det härliga Koacamping och stirrar på solnedgången över fjorden. Go kväll!
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime12 Jul 2009
     permanentlänk
    Nu är de flesta av oss hemma igen i Dorotea. Vi var hemma vid 23 tiden i går efter några roliga dagar. Alla har gjort det jättebra. Jag trodde vi skulle få det svårt att putsa förra årets tider men vi sprang nästan 1 timme snabbare än förra året. Synd att flera löpare fick hinder och inte kunde följa med på resan men vi hoppas att de som vill har möjlighet att följa med nästa år igen. Slutplaceringen vart till slut 48. En förbättring från förra året då vi vart 59:a. Från Östersund till Trondheim (332.5 km) sprang vi på tiden 24 h 28 min 47 sek. 4.25 min/km (Helt otroligt!) Tack alla som varit med!! /Lagledarn
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime6 Dec 2009
     permanentlänk
    Tog en tur med skidorna i lördags http://www.youtube.com/watch?v=dD1u8TQeFn4 shysst spår faktiskt för att inte finnas någon snö. Bra jobbat! /Jan-Å
  2.  permanentlänk
    God jul och ett stort tack till alla människor i Dorotea som ställer upp som tränare och ledare för våra barn/ungdomar på sin egen fritid, ingen nämnd, ingen glömd.
    • CommentAuthorJan-Å
    • CommentTime4 dagar sedan
     permanentlänk
    Nu börjar det vara dax att fundera på St Olavsloppet 2010. Vi har redan bokat stugor och anmält oss till loppet www.st-olavsloppet.com
    Är du intresserad av att vara med så ring gärna mig (Jan-Åke).
    Tel 070-2527196.
    http://www1.idrottonline.se/default.aspx?id=387361
    Har du funderingar så ring!
    Vi kommer att börja med gemensamma träningskvällar under våren.

/Jan-Åke Persson
Lägg till inlägg
    Användarnamn Lösenord