Frågor och svar
IP-telefoni är en tjänst som ersätter kundens befintliga telefoni, den har inte lika hög driftsäkerhet som vanlig telefoni men nästan. Lika bra eller bättre ljudkvalité till lägre pris är vad man kan förvänta sig. Kundens gamla telefoner går bra att sammankoppla med denna lösning. DoroNet kan inte erbjuda IP-telefoni i dagsläget.
Genom att ansluta en "bredbandstelefon" till din dator kan du ring över din bredbandsanslutning, till andra med bredbandstelefoner ringer du gratis. Det går även att ringa vanliga telefonnummer men då måste du betala för dessa samtal. Denna tjänst fungerar på alla våra nät men kvalitén beror på din uppkopplingshastighet samt nätets belastning. Exempel på leverantör: Cellip, Viber, Skype och Phonzo.
Grävning och återställning av kabel fram till kundens tomt
Material
Kabel
Överlämningsbox (ÖP)
Kabelskydd
Ett kabel-tv uttag
Inkoppling
Arbetstid
Önskas fler uttag inkopplade eller monterade görs det till en extra kostnad och om det finns tid.
Support gäller fel som på grund av av orsaker som vi, vår utrustning eller våra leverantörer har orsakat så ska vi vara behjälpligt med felsökning. Där det är tillämpligt även hjälper vi även till med felavhjälpning under kontorstid. Detta är kostnadsfritt.
Beror felet på kundens utrustning faktureras kunden 500 kronor.
Tyvärr har vi inte möjlighet att sälja support utöver vad som igår under punkten ovan.
Du kan skaffa extra-kort om du har fler tv-apparater. Observera att du behöver antingen box eller en ca-modul som kan läsa cryptoguards kort även till de andra tv-apparaterna du har.
Extrakort kostar en engångsavgift och sedan en månatlig avgift.
Tyvärr är det inte möjligt att plocka bort enskilda kanaler till enstaka kunder och det är så att Dorotea Kabel-tv i sin tur ändå måste betala avgift för dom kanalerna till leverantörerna av kanalerna.
Pröva att göra en kanalsökning. Behöver du ange NätverksID så ange 41001 och använd start frekvens 354 MHz (=354 000 KHz). Det kan också bero på att TVn är för gammal.